Hvad er cross device remarketing?

Cross-device remarketing er en mulighed for dig, til at nå ud til dine kunder på tværs af enheder; computer, mobil og tablets

Hvis en mand har besøgt dit website via sin computer for at kigge på en halskæde til sin kæreste, kan du annoncere med relevante annoncer for samme mand, når han søger på sin mobil. Dette gør din annoncering mere målrettet, da du ved, at denne potentielle kunde er interesseret, fordi han tidligere har kigget på halskæden på sin computer.

Hvordan fungerer cross device remarketing?

Du skal oprette en remarketingmålgruppe i Google Analytics for at gøre brug af remarketing funktionen. Herefter har du mulighed for at gøre brug af cross-device remarketing, som er tilgængelig i AdWords og DoubleClick.

For at anvende cross-device remarketing indsamler Google Analytics Google-godkendte id’er (personlige oplysninger fra Google-konti), hvorefter disse id’er sammenholdes med dine Google Analytics-data. Formålet her er at oprette dine målgrupper, som din cross-device remarketing skal rettes imod.

Hvorfor anvende det?

Ifølge Googles undersøgelser indleder 60 % internetbrugere deres købsproces på én enhed, men fortsætter eller fuldføre købet på en anden. Eksempelvis vil manden i ovenstående eksempel starte med at kigge på halskæden på sin computer, hvorefter han fuldfører købet om aftenen, når han sidder med sin mobil i sofaen.

Hvornår ruller remarketing via cross device ud?

Fra d. 15. maj 2017 blev remarketingmålgrupper, som er oprettet i Google Analytics, automatisk optimeret så de gør brug af cross-device funktionen. Så du kan allerede nu benytte dig af fordelene ved at henvende dig til samme potentielle kunde over forskellige devices.

Lad os styrke din online position!

Få et tilbud på telefon 70 230 540