DataFeedWatch: et af Green.Clicks hemmelige værktøjer

DataFeedWatch er et værktøj, der kan bruges til at kontrollere din Google Shopping - så der bliver meget bedre tid til effektiv optimering. Læs hvilke fordele DataFeedWatch giver Green.Clicks kunder her.

DataFeedWatch

Kontrol er vigtigt. Data er måske endnu mere vigtigt. Datakontrol er allervigtigst. Hos Green.Click arbejder vi derfor med at have kontrol over egne data for at hjælpe vores kunder bedst muligt. Der findes flere forskellige typer værktøjer, man kan bruge til at få overblik over datafeeds. Hos Green.Click arbejder vores specialister dagligt med værktøjet DataFeedWatch.

DataFeedWatch – ryk fra dine konkurrenter

DataFeedWatch er et værktøj, der kan bruges til at tilpasse og forbedre dit produktfeed. Google Merchant Center giver et klart overblik over dit feed, og DataFeedWatch gør det nemt at rette fejl hurtigt og effektivt. Det betyder også at Green.Click kan spare tid ved at bruge DataFeedWatch, som vi i stedet kan bruge på optimeringer.

Værktøjet kan bruges på mange platforme, herunder blandt andre Facebook, Pricerunner og Guloggratis. Hos Green.Click anvender vi DataFeedWatch til Facebook og Google Shopping. I dette blogindlæg har vi fokus på, hvordan du selv kan bruge værktøjet til at optimere dit produktfeed på Google Shopping.

Du kan forbedre dit produktfeed

Med DataFeedWatch er det let at lave ændringer, der kan forbedre produktfeedets kvalitet. Du kan oprette flere produkttyper og få en bedre struktur i feedet. Den bedre struktur gør administrationen mere overskuelig og dermed langt nemmere og tidsbesparende.

Du kan for eksempel ekskludere afviste produkter. Du kan vælge at ekskludere alle annoncer, der er afvist, uanset om det er på grund af manglende produktbilleder eller billeder i dårlig kvalitet. Annoncerne vil så være ekskluderet fra dit feed, indtil du indsender et nyt produktbillede.

De ændringer, du kan foretage i feedet, kan både forbedre performancen i Google Shopping, og giver dig mulighed for at se hvor du kan optimere kampagnerne på den bedst mulige måde, så feedets totale kvalitet hæver sig.

Mulighed for at ændre titler og beskrivelser

Med DataFeedWatch er det muligt at ændre i titler og beskrivelser på dine Shopping-annoncer uden at ændre selve produktets titel og beskrivelse på dit website. Det er en simpel ændring, men den kan gøre en stor forskel. Når du sælger et populært produkt, kæmper du typisk om opmærksomheden med mange andre webshops. Ved at ændre titlen og beskrivelsen på produktet, kan din virksomhed bedre skille sig ud fra konkurrenterne. Det øger chancen for at kunden klikker på lige præcis dit produkt- og ikke konkurrentens!

Ændringer af produktbeskrivelsen kan ikke bare give dit produkt mere opmærksomhed. Det bliver også nemmere at følge Googles anonncepolitik. Google har et stort antal retningslinjer, der klarlægger hvilke produkter man må annoncere for, og hvordan. Det er eksempelvis ikke tilladt at annoncere for medicin. Hvis du sælger produkter, der blot er relateret til medicin, eller indeholder ordet medicin i porduktbeskrivelsen, kan den regel også ramme dig. Det vil sige at hvis du annoncerer for et medicinskab, bliver du ramt af Googles politik, fordi produktbeskrivelsen indeholder ordet medicin. Det er et problem, der især i nogle brancher kan være en stor frustration. Heldigvis er det let at løse med DataFeedWatch.

Er det investeringen værd?

Et værktøj som DataFeedWatch er en investering, du selvfølgelig gerne vil have konkret udbytte af. Ligesom med andre redskaber til at forbedre din online markedsføring, kan det være svært at give et konkret udbytte i kroner og øre. Du kan naturligvis se om salget stiger, men du skal også huske at tage højde for arbejdstiden, du sparer med et effektivt værktøj.

Hos Green.Click er vi glade for de muligheder DataFeedWatch giver os. Det gør arbejdet med vores kunders Google Shopping-konti bedre og mere effektivt. Vi sparer tid, og dermed får vores kunder mere for deres investering. Vi får mulighed for at administrere konti uden teknisk hjælp fra kunden. Derfor kan vi gå i gang med at optimere feedet uden en masse ventetid.

Flere bureauer er begyndt at få øjnene op for datafeed-værktøjer. Hvis du ikke selv ønsker at investere arbejdstid og penge i værktøjet og den tid,  anbefaler vi fra Green.Click at benytte et bureau, der allerede har implementeret brugen af datafeed-værktøjer. De rette værktøjer optimerer effektivt din online markedsføring og ofte til en brøkdel af den tid, det ville tage uden.

Nyheder om SEM, SEO og SOME

Find ud af om vi er det rette match for din virksomhed

Skriv dig op og bliv kontaktet - så tager vi en helt uforpligtende dialog.