Stærkt nyt samarbejde skal forbedre hotellernes bundlinje

Green.Click og Digital Guest indgår samarbejde med en fælles mission! Missionen er at hjælpe hoteller med at vinde loyaliteten hos gæsterne tilbage – så det kan ses på hotellernes bundlinje.

Samarbejde med Digital Guest

Derfor samarbejder Green.Click og Digital Guest

Blandt Green.Clicks kunder findes der efterhånden en del hoteller. Vi fandt derfor også hurtigt ud af, at én af de helt store udfordringer i mange hotellers markedsføring er, at de er “fanget” af at mange af deres bookinger kommer fra eksterne agenter.

Der er selvfølgelig også nogle fordele ved agenterne, da det er forholdsvist nemt – MEN det har sin pris! Afhængigheden af agenterne, som fx. kan være OTA’er eller dealsites, betyder både en risiko for at overgive for stor en del af forretningen og mindre loyalitet fra gæsten.

Så netop her fandt vi en fælles kæphest hos Digital Guest, som også kæmper for at hjælpe hotellerne til større loyalitet hos gæsterne. Og ud af dét er der vokset et samarbejde, som vi virkelig ser frem til at udvikle yderligere.

Ud med den fedtede værelsesmappe – ind med den digitale gæstebog

Det som Digital Guest tilbyder hotellerne er en digital gæstebog. De vil udrydde den gamle, fedtede værelsesmappe og erstatte den med en digital løsning, som giver langt større loyalitet. Med loyaliteten følger også bedre mulighed for mer- og gensalg.

Digital Guest

 

Den digitale gæstebog kan benyttes af alle hoteller og tilpasses specielt til det enkelte brand. Den er en personlig og digital “concierge” fordi den benytter data til at tracke gæstens handlinger og interesser, så al kommunikation kan tilpasses den enkelte.

På den måde løfter Digital Guest gæstens oplevelse og giver større tilknytning til hotellet. Det er altså igen loyaliteten – både under og efter opholdet, der er i fokus. Digital Guest kan altså:

  • Kommunikere med gæsten under og efter opholdet
  • Bruge gæstens data (interesser, handlinger mm) og målrette kommunikationen i real time
  • Fortælle om oplevelser, spisesteder mm. i området i real time
  • Give flere direkte bookinger
  • Give direkte feedback
  • Spare penge og miljøet ved at undgå print og papirspild

Du kan se en demo af Digital Guest her.

Gæstens kunderejse

“Samarbejdet mellem Green.Click og Digital Guest kan hjælpe hoteller til at vinde loyaliteten tilbage” udtaler Christian Markedal, CEO hos Digital Guest. Han henviser blandt andet til, hvordan hele kunderejsen bliver optimeret:

 

Digital Guest og Green.Click

 

Her starter kunderejsen online markedsføring for hotellet, som sender trafik, leads og kunder til hotellet – og ikke til en agent. Det sparer ikke kun udgifter til eksterne agenter, men der indsamles allerede her data om gæsten.

Under og efter selve opholdet benytter gæsten Digital Guest og får skræddersyet information i real time.

Efter opholdet kan den indsamlede data benyttes i den kommende markedsføring til samme gæst.

Hotellet holder altså både på forretningen og på gæsterne, så der bliver flere gengangere og udgifterne til at skaffe bookinger, sker gennem deres egen markedsføring. Og det er netop her både Green.Click og Digital Guest kan hjælpe hotellerne til resultater, der kan ses på bundlinjen.

Hør mere om dine muligheder

Skriv dig op for uforpligtende snak