Restaurant Flammen

Restaurant Flammen er en succesrig restaurantkæde med 11 restauranter i Danmark. Restaurantkædens succes er bygget på konceptet om at tilbyde store grillbuffeter med gode råvarer til enhver smag.

Udfordringen

Før Restaurant Flammen indledte sit samarbejde med Green.Click, arbejdede de efter en overordnet national strategi for alle afdelinger. Der var dermed ikke fokus på lokale søgninger, og derfor oplevede restaurantkæden en meget lav synlighed og gik glip af mange potentielle kunder. Når man arbejder med online søgninger på restauranter og mad, er dette lokalt forankret. De manglede derfor at få implementeret fokus på område og by.

Adwords restaurant markedsføring

Løsningen

Omfattende AdWords-kampagne med fokus på synlighed

I samarbejde med Restaurant Flammen, udarbejdede vi en omfattende AdWords-kampagne med fokus på synlighed, dér hvor kunden er. Kampagnen blev tilpasset hver enkelt restaurant og dens individuelle præferencer. Dette sikrede, at besøgene på Restaurant Flammens hjemmeside automatisk blev ledt hen til den enkelte afdelings dedikerede underside.

Resultaterne

De lokale AdWords-annoncer sikrede en god og strømlinet kampagne, som gav følgende resultater:

• Besparelse på konverteringspris på 85%
• Over 100% flere besøgende til hjemmesiden
• 47.329 reservationer til i alt 199.694 personer

Case video med Restaurant Flammen

Restaurant Flammens direktør, Elias Tychsen, giver her et dybere indblik i samarbejdet med Green.Click. Du får indsigt i den succesfulde strategi bag deres AdWords og Display-annoncering samt fordelene ved at benytte en Google Premier Partner.