Online analyse af kæder og franchises

Driver du en landsdækkende virksomhed med flere lokale afdelinger? Og ønsker du at udnytte jeres lokale marketingfordele i en national strategi?

Med en franchise-analyse fra Green.Click får du overblik over din virksomheds online synlighed på både lokalt og nationalt plan. Franchise-analysen vurderer din forretning ud fra Googles og kundens perspektiv og giver konkrete optimeringsforslag, hvor selv små detaljer kan resultere i en positiv dominoeffekt med økonomisk genlyd fra afdeling til afdeling.

Bliv synlig lokalt

- og vind nationalt

25-30 pct. af alle online søgninger har lokalt fokus. Forbrugerne prioriterer lokalområdet, når de leder efter produkter og ydelser, og den tendens stiller krav til virksomheder med flere lokale afdelinger. Effekten af hovedkontorets marketingstrategi skal skabe resultater på bundlinjen i de lokale afdelinger, og med en franchise-analyse leveres en dybdegående analyse af hjemmesidens og de lokale afdelingers online performance.

Hos Green.Click udarbejder vi Franchise-analyser med fokus på tre afgørende parametre, som sikrer succes på både nationalt og lokalt plan:

1) Hjemmesideanalysen fortæller hvorvidt jeres nuværende online platform er gearet til et lokalt fremstød.
2) Den strategiske analyse vurderer relevansen af jeres nuværende strategi og hvorvidt den udnytter fordelene med lokal synergieffekt.
3) Konkurrentanalysen giver indblik i branchens online sværvægtere samt hvilke tiltag, deres lokale afdelinger nyder godt af.

Vi har fokus på:

  • Et gennemført online franchise-foretagende starter på hjemmesiden. Hjemmesiden skal overordnet afspejle virksomhedens brand og værdi af produkter/ydelser, men - vigtigst af alt - skal hver enkelt afdeling repræsenteres på hver sin unikke underside. Én afdeling, én underside. Ved at præsentere de enkelte afdelinger med hver sin unikke beskrivelse, fremhæves den lokale online tilstedeværelse. 25 - 30% af alle søgninger har lokalt fokus , og den tendens kan man enten udnytte eller overlade til konkurrenterne i lokalområdet.

  • I hvilket omfang kan hovedkontorets strategi afspejles i de enkelte afdelinger? Findes der positive tendenser i de lokale afdelinger, som kan tages op på nationalt niveau og dermed gavne alle virksomhedens afdelinger? Hos Green.Click har vi indgående erfaring og succes med at prioritere markedsføringsbudgettet lokalt, hvor den nationale strategi forankres i et lokalt setup. Kunderne findes og handler lokalt, og den forudsætning skal indarbejdes i virksomhedens online strategi. Få svar på, hvordan I med fordel kan drage nytte af de enkelte afdelingers online succeshistorier og positive tendenser ved at omsætte resultaterne i en landsdækkende strategi.

  • Konkurrentanalysen viser, hvordan virksomhedens online synlighed klarer sig i forhold til de nærmeste konkurrenter. I analysen vil der også drages paralleller til succesfulde franchisetagere i øvrige brancher, hvor harmonien i den lokale/nationale strategi giver afkast på både Google og virksomhedens bundlinje. Konkurrentanalysen udarbejdes med afsæt i virksomhedens overordnede online målsætninger samt op til fem lokale afdelinger. Eksempelvis ved afdelinger, som oplever stor konkurrence i lokalområdet, begrænset online succes eller måske en by, hvor I ønsker at åbne en afdeling og at afsøge markedet for både potentielle kunder og konkurrenternes online tilstedeværelse.

  • Den samlede Franchise-analyse tilsendes i PDF-format, og du modtager efterfølgende en telefonisk gennemgang af en af vores erfarne Google-specialister. Som franchise kender vi betydningen af en sund synergieffekt blandt de forskellige afdelinger, da det er i lokalområdet, handlen - og dermed omsætningen - skabes.

Lad os sørge for, at din
forretning bliver fundet

Vi håndterer hvert år mere end 150.000.000 søgninger for vores kunder.
Giv os et kald, og lad os komme i gang allerede i dag. Du kan også blive kontaktet her: