Ram din målgruppe på LinkedIn

Hvis du er i tvivl om din kernemålgruppe, eller hvilken målgruppe, du med fordel kan ramme på LinkedIn, så start din kampagne meget bredt – og brug resultaterne til at indsnævre efterfølgende. Så får du den helt rigtige målgruppe.

Markedsføring med LinkedIn

Af Mads Søndberg, Social Media Specialist

Hvis du er i tvivl om din kernemålgruppe, eller hvilken målgruppe, du med fordel kan ramme på LinkedIn, så start din kampagne meget bredt. Når du gør dét, kan du efterfølgende bruge LinkedIns analyseværktøj til at finde ud af præcis, hvilken målgruppe og retning din annoncering skal tage.

Den data kan du også bruge til at skræddersy dit content præcist til den målgruppe, som performer bedst.

Faktisk er det de færreste, der bruger funktionen, jeg vil fortælle dig om her, selvom det giver en ekstremt god indsigt i hvem der er interesserede i virksomheden eller produktet. Funktionen kan dermed være med til, at skabe endnu bedre resultater for dine kampagner.

 

Se kundernes jobtitel, branche og bopæl – og målret markedsføringen

Noget af det fedeste ved LinkedIn er, at man kan se hvem der besøger ens side ud fra jobtitel, jobfunktion, virksomhedsstørrelse, branche, geografisk placering mv.

Du finder funktionen i din Campaign Manager. Når du står på dine “Campaign Groups” skal du holde musen over dine “Campaign Groups” og vælge “Chart”. Herfra kan du segmentere ud fra, hvilken periode og hvilke parametre du vil analysere.

 

Sådan bruger du LinkedIns analyseværktøj

Nedenfor kan du se en analyse af en af vores egne kampagner. Analysen er baseret på de seneste 30 dage. Via grafen får vi en dybere forståelse for de besøgende, der på baggrund af kampagnen har besøgt vores website. Her ses hvilken branche personerne arbejder i, og hvilke brancher, der giver bedste CTR:

 

LinkedIn annoncering og analyseværktøj

 

Vi kan altså se af vores screenshot (omend lettere utydeligt her!), at der i overskyggende grad er Business Development, Entrepreneurship og Sales, der finder kampagnen relevant og reagerer på vores annoncering. Vi kan altså med fordel udarbejde yderligere content, som henvender sig til disse segmenter – og målrette annonceringen endnu mere direkte til dem.

Ydermere er det værd, at bemærke, at trods en lille målgruppe på Education, så leverer denne en høj CTR. Der kan dermed også ligge et potentiale her, som i højere grad kan udnyttes, når vi skal optimerer kampagnen.

LinkedIns værktøj kan dermed benyttes til både at se de bedste impressions, clicks og CTR og der kan derefter arbejdes videre med de områder, som virker bedst. På den måde kan der løbende optimeres både i forhold til det indhold, man sender ud, men også i de målgrupper, der arbejdes med. 

Så hvis du også ønsker at ramme din målgruppe endnu mere præcist, så skriv dig op her. Så kontakter vi dig hurtigst muligt.

Hør mere om annoncering på LinkedIn