Effektiv B2B annoncering på LinkedIn

Er din virksomhed B2B? Så er LinkedIn specielt fordelagtigt, når du ønsker at brande virksomheden eller skabe flere salg og leads.

LinkedIn Specialister

Præcis målretning

LinkedIn brugere er allerede inde i en forretningsmæssig tankegang. De er altså "åbne for business" og dermed også for dit budskab - hvis det er relevant.

Og relevans er netop et keyword, når det kommer til LinkedIn. Her kan du nemlig målrette din annoncering med relevante budskaber mod lige præcis de personer, der er potentielle købere af dit produkt. Vælg præcis hvilke jobtitler eller hvilken brancher, du vil annoncere til.

Faktisk kan du målrette helt ned til en specifik virksomhed, du gerne vil have som kunde.

LinkedIn annoncering

Branding, leads og salg

Med LinkedIn kan du lave forskellige målretninger i din annoncering alt efter hvad du ønsker at opnå.

  • Branding: Brug platformen til at skabe effektiv branding, hvis du ønsker at udbrede kendskabet til din virksomhed eller produkter
  • Leads: Vil du gerne have flere leads, så kan du med fordel få produceret rigtig godt indhold, da det er virkelig effektivt til lead generering på LinkedIn. På den måde opsamler du også nye kontakter, som er potentielle kunder
  • Salg: Sælg til personer der allerede har vist interesse for dit brand og/eller indhold

Da målretningen på LinkedIn er så specifik, har du mulighed for at begrænse annonceringen til at ramme din målgruppe. Så al annoncering – ligemeget om det er med henblik på branding, leads eller salg – sker til personer, der er relevante for din forretning. Det betyder, at du begrænser udgifterne til spildte, irrelevante klik og i stedet udnytter dine markedsføringskroner bedst muligt.

Sådan arbejder vi med din LinkedIn annoncering

  • Din Media Advisor gennemgår din ordre med dig. Endvidere laver vi en foranalyse, opsætter KPI’er, fastsætter fokusområde og forventninger til kampagnen. Det er et vigtigt forarbejde, da det sætter retningen for indsatsen.

  • Din Specialist går i gang med forberedelserne. En god kampagne tager udgangspunkt i data og analyse. Vi er nørder - vi elsker det!

    Vi analyserer bl.a.

    - Demografi
    - Geografi
    - Brancher
    - Titler
    - Budskaber
    - Potentiale

  • Du får et opkald fra en af vores tekniske supportere, som hjælper dig med at få opsat korrekt sporing, så du kan se præcis hvilke resultater, du får ud af dine LinkedIn kampagner.

    Vi bruger også selv resultaterne i den løbende optimering, så vi hele tiden kan forbedre vores indsats og gøre mere af det der virker og skrue ned for det, der evt. ikke gør.

  • Vi går nu i gang med at planlægge strategien og strukturen på dine kampagner.

  • Ud fra den grundige planlægning går din Specialist i gang med at opsætte din kampagne.

  • Vi optimerer løbende din kampagne. Når vi gør det, tager vi altid udgangspunkt i dine målsætninger og de resultater, vi løbende skaber og kan måle på. Der er altså intet der overlades til tilfældigheder eller gætværk. Vi kigger grundigt på data og baserer vores valg på den!

    Nogle af de faktorer, vi optimerer på, er:
    - Annoncebudskaber
    - Målgrupper
    - CPC (klikpriser)
    - Pris pr. konvertering
    - CTR

    Der er aldrig faste procedurer for, hvad vi optimerer på, og der er ikke to optimeringer, der er ens. Det handler nemlig om at bruge tiden der, hvor vi kan se, at vi kan skabe resultater og succes for dig og din forretning.

  • Du får løbende tilsendt en overskuelig rapport, der giver dig status på din kampagne og dine resultater.

    Vi vil også rigtig gerne have lov at kontakte dig hver måned, når vi sender dig en rapport. Det giver os mulighed for at gå mere i dybden med resultaterne - og du får mulighed for at stille spørgsmål til vores arbejde.

  • Har du spørgsmål eller brug for hjælp i forbindelse med din annoncering, sidder vi klar til at svare på dine spørgsmål og sikre, at du er med gennem hele processen.