Hvordan skal du markedsføre dig på Instagram?

Vores Facebook Specialist har netop deltaget i Facebook Global Partner Summit i San Francisco. Her er vi blevet klogere på Instagrams fremtidige planer for at forbedre markedsføringsmulighederne for annoncører.

Instagram er et medie, som fylder mere og mere i markedsføringens verden. Der er i forvejen mange muligheder for at annoncere, men det stopper ikke her.  Instagram har nye tiltag i ærmet, som gør det endnu lettere og mere effektiv at annoncere på mediet. Her kan du se, hvordan du kan anvende dem til at forbedre din egen markedsføring.

Instagram personliggør dine annoncer for dig

Der er generelt fokus på at personliggøre indholdet på Instagram til den enkelte bruger. Det gælder også de dynamiske annoncer. Det vil sige, at ud fra dit produktkatalog, viser Instagram automatisk de annoncer, som passer til brugerens interesser. Der bliver dermed større chance for at øge klikraten, fordi brugerne i høj grad får vist annoncer, der er relevante for dem.

Det kræver, at du har en Facebook-pixel (kode) installeret på dit website, som sporer hvilke produkter brugerne kigger på, tilføjer til kurven og/eller køber. Pixlen bruger den indsamlede information til at få dine annoncer til at nå ud til de rette brugere.

Annoncering på instagram

Shop direkte i dit Instagram feed

Der bliver mulighed for, at brugeren kan shoppe direkte i feedet. Det fjerner nogle trin i købsprocessen og øger chancen for salg.

Ved annoncer kommer der små ikoner frem (ved en tøjannonce kan det eksempelvis være ved jakken og skoene). Brugeren kan klikke på ikonerne, hvorefter der kommer informationer omkring produkterne frem. Her vil der også være muligheder for at læse mere om produktet, scrolle og se andre produkter eller dele med en ven. Der ligger desuden en indkøbskurv i bunden af billedet, som gør det muligt for brugeren at shoppe direkte fra feedet.

På billedet nedenfor kan du se hvide markeringer på tøjet. Det er her det er muligt at klikke sig ind på produkterne:

Instagram annoncering

Instagram: et medie bygget til mobil

Når du laver indhold til Instagram, er det vigtigt at huske på, at det skal være mobilvenligt. 70% af alle brugerne kigger nemlig på mediet fra deres mobil. Optimér derfor dit content med øje for, at det skal ses fra en mobil. Et simpelt trick her, er at filme samt tage billeder vertikalt! Det vertikale billede fylder nemlig hele feedet, og det øger brugerens chance for at huske det. Faktisk stiger annoncegenkendelsen (Ad Recall Lift) med tre gange i 7 ud af 10 tilfælde. Det er altså en lille detalje, som kan have stor betydning.

Her kan du se hvor meget ekstra plads og synlighed et fuldt vertikalt billede giver i forhold til et horisontalt:

Vertikale billeder på Instagram

Instagram er et medie i udvikling, der hele tiden forbedrer brugeroplevelsen. Hvis du gerne vil blive endnu klogere på markedsføring på Facebooks andre platforme kan du læse mere om annonceringsmulighederne i fremtiden på både Facebook og Messenger.

Har du allerede annoncer på Facebooks platforme, men synes du ikke de performer, som du ønsker? Så kan du bestil et gratis sundhedstjek på vores side eller ringe til os på 70 230 540 og høre mere om, hvordan vi kan hjælpe dig og din virksomhed.

SaveSave

Lad os styrke din online position!

Få et tilbud på telefon 70 230 540