Planlæg din virksomheds Instagram opslag

Instagram har endelig imødekommet de mange efterspørgsler og gjort det muligt for virksomheder at planlægge sine opslag. Læs med her, og find ud af, hvordan det kan lade sig gøre.

Planlæg Instagram opslag

Af Mads Søndberg, Facebook Specialist

Planlæg via tredjepartsprogrammer

Instagram har i netop offentliggjort, at det bliver muligt for virksomheder at planlægge opslag. Det er blevet tilføjet til Instagrams API, hvilket vil sige, at du skal benytte et tredjepartsprogram for at få adgang  til featuren. Instagram giver dermed partnere muligheden for at implementere det i deres programmer. Der findes en stor skare af partnere, men blandt de mest populære kan nævnes Hootsuite og SocialFlow.

Førhen har tredjepartsprogrammerne haft forskellige måder at løse de planlagte opslag på, men det har typisk fungeret sådan, at virksomheden kan lave og gemme sit opslag og få en notifikation, når det skal postes. Nu bliver det helt automatisk, og du kan plotte din virksomheds opslag direkte ind i kalenderen. Det er en eftertragtet nyhed, der vil gøre mange SoMe-managers liv væsentligt nemmere! Indtil videre virker det dog kun på billeder og ikke videoopslag.

Hvorfor har det taget så lang tid?

The scheduling and publishing of Instagram content has been the number one request for our 16 million customers.” Sådan siger Hootsuite’s CEO Ryan Holmes. Planlagte opslag har altså stået på ønskesedlen længe, så hvorfor har det taget Instagram så lang tid at følge op på det?

Svaret findes højst sandsynligt i mediets vision, om at brugerne skal dele billeder og videoer i øjeblikket, så alt indhold er både simpelt og relevant. Men ligesom Snapchat har fjernet de hvide rammer om opslag fra kamerarullen, har Instagram fulgt trop – først med at tillade historier, der er ældre end 24 timer og nu med de planlagte opslag. Det ligner altså en tendens, hvor de sociale medier ikke længere bekymrer sig så meget om, hvornår billederne er taget – hvis bare indholdet bliver delt.

Instagram udtaler, at de ønsker at give deres brugere de bedste mulige værktøjer til at hjælpe virksomheder på platformen, hvilket de i den grad har gjort med den nyeste opdatering. Samtidig melder de ud, at der løbende vil komme nye funktioner til API’en, der gør det endnu lettere at administrere din virksomheds Instagramprofil.

Hvilken betydning får det?

Den nye ændring får formentlig den betydning, at der kommer flere Instagram-opslag fra virksomheder – og alt andet lige, kommer det til at rykke lidt ved det “nu-og-her” indblik, som det har været hidtil. Udover dét bliver det selvfølgelig bare nemmere for virksomheder at poste, da de allerede på forhånd, kan have en hel plan med flere posts klar.

Find ud af om vi er det rette match for din virksomhed

Skriv dig op og bliv kontaktet - så tager vi en helt uforpligtende dialog.