Skal du med på YouTube-bølgen?

Har du afholdt dig fra at bruge YouTube, enten fordi at du tænker, det er dyrt, din målgruppe ikke er der, eller at du tror, det er besværligt? Realiteten er, at YouTube, som er ejet af Google, er en fremragende kanal til at skabe opmærksomhed omkring dit produkt, service eller brand - uanset målgruppe. Og med 30 millioner brugere, hvoraf de 80% kommer af besøgende uden for USA, er der rigtig god grund til at være til stede på YouTube!

Af Simon Rytter, Strategic Media Advisor

Generelt er det vigtigere end nogensinde at være til stede hos sine potentielle kunder. Specielt i deres købsproces. Er du det, så har du de bedst forudsætninger for at få blive eksponeret og/eller få potentielle kunder til at konvertere. I købsprocessen kan du fortælle hvordan dit produkt, eller din service kan løse netop deres behov.

Men det vidste du helt sikkert allerede! Men vidste du til gengæld også, at YouTube er en fremragende kanal til netop det? Det er faktisk langt nemmere, at vise hvad du kan tilbyde gennem video, end man lige går og tror.  YouTube giver dig muligheden for at skabe en større connection med dine potentielle kunder – video er nemlig et stærkt medie til at tiltrække din målgruppe.

Med al effektiv markedsføring er det vigtigt at kende sin kernekunde. Så for at du får de bedste forudsætninger for din markedsføring, skal du være bevidst om, hvem det præcist er, du vil fange. Læg derfor en plan og strategi for din annoncering – og det gælder uanset det er video eller ej. Så er der bedre forudsætninger for, at de husker netop din annonce.

Vær top of mind hos din målgruppe

Sørg for at være top of mind hos din målgruppe. 91% af brugere som bliver eksponeret for en relevant reklame, overvejer at købe.

Målrettede videoannoncer får 3 gange mere opmærksomhed end en uspecifik annonce. Særligt video er rigtig god til at sørge for, at netop dit brand og ikke konkurrenternes, er top of mind hos din kernekunde.  Særligt YouTubes Bumper Ads kan være med til at sikre brand-genkendelse på et senere tidspunkt, og in-stream annoncer kan med fordel bruges til at fortælle dit budskab om netop dit produkt eller service.

Men hvad kan man nå at fortælle på 6 sekunder? Faktisk mere end man lige regner med! YouTubes bumper ads er lavet specifikt til at eksponere dit produkt eller service – til din målgruppe. Derfor er YouTube et rigtig godt medie til at øge kendskabet til dit brand –  specielt hvis du sammenkobler det med andre annonceringskanaler som eksempelvis Display Ads.  

Ovenstående model illustrerer meget godt, hvordan du i samspil med videoannoncering og Display Ads, kan påvirke dine potentielle kunder løbende. Brug det som afsæt til at skabe leads, konvertering eller nye kunder.

“Men min målgruppe passer ikke til YouTube!”

Du tænker måske, at YouTube er det, man sætter på sine børns iPad, når der lige er brug for lidt fred og ro. Men en undersøgelser fra Danmarks Statistik viser hvor udbredt og voksende, brugen af streamingtjenester som bla. YouTube er. Faktisk er 35-44 årige storforbrugere og et af de hurtigst voksende segmenter på YouTube.

De bliver kun lige præcist overgået af de 16-24 årige. Du finder en lille overvægt af mandlige brugere, og det viser bare, at du næsten uanset dit produkt eller service, har mulighed for at ramme netop dit segment på YouTube.

For de er der, og det er uanset køn og alder! Derfor er der oplagte muligheder for at komme i kontakt med potentielle kunder på YouTube.

Vil du høre mere om annoncering på YouTube, så er du altid velkommen til at kontakte mig, så tager vi en uforpligtende snak om dine muligheder med YouTube.

Simon Rytter
Strategic Media Advisor
Direkte +45 69 13 52 31
src@greenclickmedia.dk

Find ud af om vi er det rette match for din virksomhed

Skriv dig op og bliv kontaktet - så tager vi en helt uforpligtende dialog.