SMX London 2018

GreenClick deltager i SMX London 2018 - og mere præcist sender vi vores SEO Specialist Dan Vester på tur væk fra kontoret, og glæder os til, at han kommer hjem med en masse ny spændende viden, som vores kunder kan få glæde af.

Green.Click til SMX London

SMX London er arrangeret af Marketing Land og Search Engine Land. SMX London er en international konference om alt vedrørende SEO og SEM. Det foregår over tre dage i maj med sessions og workshops om alt fra AI og virtuelle assistenter til det helt praktiske om, hvordan man bedst optimerer B2B-kampagner.

Dan deltog også i SMX sidste år, og kom dengang hjem med bekræftelse på at Green.Click er godt med, en solid viden om hvilke tendenser, der var på vej samt nye, spændende kontakter.

Han ser frem til nogle intense dage med nye inputs, spændende viden og forhåbentlig igen en bekræftelse på at Green.Click stadig gør det rigtigt, samt en masse networking med interessante spillere på markedet.

 

 

Dan har planlagt hvilke sessions han vil deltage i, men er åben for at ændre lidt i sit program.

‘Hvis de taler om noget spændende, jeg gerne vil vide mere om, ser jeg på hvilke sessions, der beskæftiger sig mere med det emne.’

Det fungerede godt sidste år, og giver frihed til at dykke ned i de nyeste emner, forklarer Dan, som har en meget teknisk tilgang til SEO. Det betyder også, at det gerne må være “lidt” nørdet.

I år ser Dan mest frem til at deltage i en session om virtuelle assistenter og voice search – det er ved at være stort i USA, men det er knap så brugt i Danmark endnu – og her ligger nogle interessante problemstillinger i forhold til hvordan man optimerer til voice search-søgninger i stedet for skrevne søgninger.

Det er i høj grad oplægsholdere fra engelske og enkelte amerikanske firmaer, der afholder sessions til SMX. Det betyder også at Dan kan lære af deres erfaringer, og at Green.Click kan være på forkant med den udvikling, der kommer hertil lige straks.

‘Der er et højere niveau derovre. Tingene kommer tidligere ud, så vi kan se hvilke tendenser, der er på vej, og være forberedt. Til gengæld slipper vi også for at være forsøgskaniner, men kan nyde godt af andres erfaringer’ forklarer Dan.

Det er nemlig helt sikkert at tendenserne kommer til Danmark, og at vi skal arbejde med dem. Nye tendenser kræver selvfølgelig også en tilpasning til det danske marked med forsøg og dataanalyser, men vi slipper for at starte på helt bar bund.

Dan regner dog med, at han allerede er opdateret på det meste:

Det kunne da være spændende, hvis de kommer med noget helt nyt, jeg ikke har hørt om før. Men jeg satser nu på at jeg ved, hvad der er på vej. Meget af det handler også om at møde hinanden’

Det er i stor grad også netværk og at møde menneskerne bag, der har høj prioritet for Dan.

Dan satser på at komme hjem med nogle nye inputs og viden om tendenserne, der er på vej til det danske marked. Vi har også givet ham lektier for, og bedt ham om at finde de tre vigtigste nyheder til os og vores kunder, tre tips, tricks og råd til vores kunder, og så vil vi gerne vide noget om de vigtigste ranking faktorer i 2018 – så følg med på Facebook og bloggen for at høre mere.
Vil du vide mere? Så kontakt Green.Click på 70 230 540 eller support@greenclickmedia.dk.

 

Nyheder om SEM, SEO og SOME

Lad os styrke din online position!

Få et tilbud på telefon 70 230 540