Spor din annoncering

Vil du have mest muligt ud af din annoncering? Samt se præcis hvad du får for dine annoncekroner? Når du løbende indsamler data, får du et overblik over hvordan dine kampagner performer. Det kræver "blot", at du har opsat korrekt sporing af dine online annoncer.

Se hvad du får ud af din markedsføring

Hvorfor er det vigtigt at spore sin marketingindsats?

Når du opsætter sporing af din online markedsføring, giver det dig mulighed for at måle på, om dine besøgende har foretaget den handling, du ønsker de skal foretage.

En ønsket handling kan fx. være at de foretager et køb eller et opkald til virksomheden, foretager en tilmelding til nyhedsbrevet eller noget helt fjerde. Du definerer selv hvilke handlinger, der er værdifulde for netop din virksomhed, så du kan måle på det der giver dig resultater.

Og sporing er netop en af de helt store fordele ved online markedsføring.

AdWords sporingSporingen giver dig nemlig indsigt i hvilke søgeord og kampagner der performer bedst. Det kan give information om præcis hvilket søgeord, der udløser de annoncer, brugerne klikker på – og hvilke der er mest effektive. Yderligere giver sporingen dig mulighed for at se, om brugerne tilgår dit website fra mobil, tablet eller computer, og om de skifter over til et andet device i løbet af deres købsproces.

Og faktisk er det også blevet muligt at spore, hvor mange fysiske butiksbesøg din annoncering fører til. Det kan du læse mere om i indlægget; Mål hvor mange der besøger din butik efter de har set din online annoncering.

Altså kan du med sporing se hvad du får for dine penge!

Vigtig AdWords viden

Optimer dine kampagner med målbare resultater

Al den information, du kan få ud af sporingen, kan du bruge til at optimere dine kampagner. I stedet for at gætte dig frem til, hvad der fungerer godt, og hvad der fungerer mindre godt, giver sporingen dig helt konkret data på det, som du kan handle ud fra. Det betyder også, at hvis du ønsker at teste nye idéer og ændringer af, kan du relativt hurtigt vurdere, om det forbedrer (eller forringer) din kampagne.

Udnyt de muligheder, der er med sporing

Når man før i tiden investerede i en annonce i den lokale avis, var det umuligt at vide, om annoncekronerne gav et reelt afkast. Man kunne måske vurdere, at der var flere kunder i forretningen, men om det var en tilfældighed eller på baggrund af annoncen, det havde man reelt ingen viden om.

Det, der gør digital markedsføring så effektivt, er bl.a. muligheden for at være 100% datadreven. At spore på annonceringen giver dig derfor også mulighed for at se, præcist hvilket afkast din investering giver dig.

Så hvis du fx. sidder som marketingansvarlig, kan de konkrete tal hjælpe med at overbevise og forklare din chef eller ledelse om hvorfor online markedsføring bør være en væsentlig del af forretningen. Og de kan vise præcis hvilket udbytte din marketingindsats giver.

Ønsker du større indblik i annoncering med AdWords – herunder prisen for succes, så læs med i kapitlet: Prisen for succes med AdWords her:

Prisen for at få succes med AdWords

Find ud af om vi er det rette match for din virksomhed

Skriv dig op og bliv kontaktet - så tager vi en helt uforpligtende dialog.